ריביות בנקאיות תחילת השינוי

משה כחלון שר האוצר וקרנית פלוג נגידת בנק ישראל הקימו סוף סוף ועדה להגברת התחרות בבנקים.

הפיקוח המשמעותי ביותר חייב להיות על העמלות הגבוהות שגובים מאיתנו הבנקים ויותר מכך על שיעורי הריבית הגבוהים על ההלוואות. בעבר ריבית בנק ישראל היתה גבוהה וכפועל יוצא מכך הבנקים היו מעמידים הלוואות ממוצעות בריבית של כ2% תוספת לפריים, כיום הריבית של בנק ישראל כל כך נמוכה ועומדת על 0.1% בין היתר כדי להקל על המשק להתפתח בסיביבת ריבית אפס, אמממה—- הבנקים לא רק שלא השאירו את גובה הריבית נמוכה , אלא השלישו את הריביות על ההלוואות לסביבת ריבית של 6%-8% תוספת לפריים. מסקנה – הורדת הריבית על ידי בנק ישראל מטיבה רק עם הטייקונים ולוקחי האשראי שהבנקים חפצים ביקרם, אך באה מיידית על חשבון הלקוחות הקטנים שזה אנחנו.

בכל יום אני נתקלת בלקוחות חדשים שבאים להתייעץ איתי ומופתעת מחדש עד כמה הלקוח בכלל לא בודק כמה זה עולה לו

 

יש הבדל בין לקחת תוספת סיכון ללקוח ללא בטחונות! אבל גם במקרה זה הריבית המקובלת היא תוספת של כ 3% ועדיין הריבית שהוא ישלם על ההלוואה לא תעלה על ריבית המסגרת חח״ד שלו, בפועל הריביות על הלוואות שהבנקים גובים נעות בין הוגנות!!! פריים+ 3% לבין מוגזמות עד כדי פריים+8% ואפילו יותר מכך. רק לאחרונה הייתה כתבה על שוק ההלוואות החוץ בנקאיות וכרטיסי האשראי שנותנים ללקוח הלוואות בריביות של 10-13% והציבור לוקח כי הוא לא מבין את המשמעות.

אז אולי כחלון לא יצליח בכל התוכניות שלו, אבל די בכך שיצליח לעורר את הציבור שיתחיל להבין ולהתנגד ולמחות על שיעורי הריבית הלא פרופורציונליים למתרחש במשק ולגובה הריבית הנקובה על ידי בנק ישראל. אין צורך ביועץ בשביל זה- אלא פשוט לבקש מהפקיד בבנק להקטין את הריבית ולפנות למנהל ולבקש את כל ההנחות וההטבות והריביות ההגיוניות – תבקשו –

צור קשר

השאר פרטים

קרן השקעות פרוביטי (ט.מ.נ) בע״מ