הכנת תוכנית עסקית

הכנת תוכנית עסקיתמדי פעם אנו שומעים על עסקים חדשים אשר פשטו רגל עוד לפני שהתושבים בארץ הספיקו להכיר אותם. אחת הסיבות לחיסול העסק יכולה להיות אי הכנת תוכנית עסקית מסודרת עוד בתחילת היווצרו הרעיון של העסק. חברת פרוביטי חרטה על דגלה להילחם בתופעה של סגירת עסקים קטנים ובינוניים, ולכן היא מציעה שירותי הכנה של תוכנית עסקית יעילה, כמו גם סיוע בשיווק ומכירות, אבחון המצב הנוכחי של העסק והצעות לשיפור.

הכנת תוכנית עסקית – מה היא צריכה לכלול

רבים תוהים כיצד צריכה להיראות תכנית עסקית. אם אתם מכינים אחת כזו, שימו לב לאלמנטים שאתם צריכים לכלול:

  • ההיבט העסקי – חשוב לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות של עסק מתפתח. ולכן, הכנת תוכנית עסקית צריכה לכלול מודול עסקי מפורט הכולל תזרימי כספים והרווחים הצפויים בשנה הקרובה. בתחום זה ייכללו נושאים כמו מספר העובדים שאתם יכולים להעסיק ברגע נתון או הרחבת שטח המשרד.
  • ההיבט הטכנולוגי – היבט זה נועד לענות על השאלה מדוע העסק שלכם עדיף על פני העסק של המתחרים. האם פיתחתם רעיון מקורי לשיפור חוויית המשתמש? האם אתם משתמשים בטכנולוגיות חדשניות ההופכות את המוצר ליעיל ואיכותי יותר?
  • היבט שיווקי – בפרק זה חשוב לעסוק בדרכים שבהן אתם מעוניינים לפרסם את העסק. כאן ייקבע קהל היעד שלכם, כמו גם ההחלטה לבנות אתר ולהעסיק מקדם אתרים מקצועי או להקים חנות וירטואלית אשר דרכה ניתן יהיה למכור מוצרים במשך 24 שעות ביממה.

לענות על השאלות המרכזיות

הכנת תוכנית עסקית כוללת גם מענה על השאלות המובילות בחברה. ראשית, עליכם להגדיר מראש מהו המוצר שאותו אתם מתכוונים לשווק. מה היכולות שלו? כיצד הוא יכול לתרום לקהל היעד שעבורו הוא משווק? נוסף על כך, חשוב להתייחס לכלים המקצועיים של העסק – עריכת מחירון או קביעת הצעות מחיר, מכייון שכלים אלה הם שיביאו לכם הכנסות טובות. מעבר לכך, התכנית העסקית צריכה לכלול התייחסות לגבי הרחבת קהל היעד באמצעות שיווק מוצרים חדשים או בכל דרך אחרת אשר תגרום לכם לצרף יותר לקוחות למאגר. על כל פנים, כדי לוודא שהתוכנית העסקית שלכם טובה, חשוב לפנות לייעוץ מקצועי.

 

צור קשר

השאר פרטים

קרן השקעות פרוביטי (ט.מ.נ) בע״מ