אפשר לצאת מהמינוס

על אף הקשיים להסתדר במדינה שעלות הצריכה לנפש יקרה מאוד ביחס להכנסה הממוצעת, ניתן לבצע כמה צעדים ושינויים בחיים לתקופה מוגבלת, להתכנס לגבולות היכולת המשפחתית למרות הקושי העצום.

ראשית יש לערוך מאזן של סך הנכסים שיש למשפחה לעומת סך ההתחייבויות של המשפחה וללמוד איפה הפערים.

צריך לעצור כל הוצאה שאיננה הכרח המציאות וכזו שאפשר לתקופה מסויימת להסתדר בלעדיה או להקטין אותה.

למרות מה שלעיתים נדמה – הבנקים כן מנסים (בחלקם) לעזור ללקוחות במצוקה שצריכים פריסת הלוואות, ואם לא עוזרים לכם לכו לבנק אחר, לפעמים המעבר לבנק אחר פותח אפשרויות חדשות, הבנקים אוהבים לקוחות שכירים גם אם הם מרוויחים מעט, כמעט כל הבנקים נותנים פטור מעמלות ללקוחות חדשים ל 3 שנים. צריך רק להבין שזה לא מסובך לעבור. אם פקיד לא עוזר לכם , לכו למנהלים. הסבירו את המצוקה – לפחות תנסו- יש עובדים טובים בבנקים צריך רק למצוא אותם.

תחליטו ש 3 חודשים אתם לא קונים בסופרמקטים הענקיים – קניה מרוכזת ״כי היא זולה יותר״ אלא בסופר ליד הבית רק מה שצריך! תשלמו קצת יותר על העגבניה אבל תחסכו מאות שקלים על מוצרים שאתם לא צריכים.

תתקשרו לכל נותני השירות שלכם – בזק/יס/הוט/ ספקי אינטרנט/ סלולרי/עיתונים /חוגים ותבקשו הנחה כי אחרת אתם עוזבים, תחסכו עוד כמה מאות ש״ח לחודש.

תעצרו הפקדות לתוכניות חסכון שעוברו מהמינוס שלכם לבנק לחסכון שנותן לכם 0 % בשנה.

תשאירו את הכרטיס אשראי בבית 3 חודשים , במגירה, אל תקחו אותו לקניון- ואז בטוח לא תתפתו לקניה לא מתוכננת.

תמחזרו משכנתאות שלא בדקתם כבר שנים כי היום הריבית זולה יותר וההחזרים החודשיים שלכם יקטנו באחוזים ניכרים.

תבנו תקציב חודשי -שבו ההוצאה לחודש לא עונה על ההכנסה ויהי מה. תעשו את זה 3 חודשים ואח״כ הכל יראה מובן יותר לתכנון 3 החודשים הבאים.

צור קשר

השאר פרטים

קרן השקעות פרוביטי (ט.מ.נ) בע״מ